fredag 3 februari 2012

Så det kan bli - Jerry Springer-style

Min kollegas son var under sin uppväxt otroligt förtjust i att titta på tv-underhållning av typen Ricki Lake och Jerry Springer-show.
Om du inte har sett det, så var det förnedrings-tv av högsta (?) klass.
Programmen där "vanliga människor" bjöds in och fick berätta för familj och vänner saker av typen "Jag bedrar dig. Med din mamma, din pappa och grannens hund." Eller om någon var i luven på varandra så fick de outa det och smutskasta varandra precis hur mycket de ville. Började någon gråta blev de smädade ännu mer. Många gånger var publiken med och hånade de som var uppe på scenen och kallade dem både det ena och det andra (som ersattes med piiiiip). Det fanns vakter som fick gripa in om/när de deltagande gick till handgripligheter mot varandra. Mycket smakfullt, med andra ord.

Sonen (då i 10-11 års åldern) var inne hos grannfrun, vars man (vi kan kalla honom Bosse) reste mycket i jobbet.
Han är tyst och frågar henne sedan eftertänksamt:
"Du..... om jag visste att Bosse har en annan.... och du inte visste det... Skulle du vilja att jag berättade det för dig då?"
"Eh, ja"
Tystnad. Med tvekan i rösten frågar grannfrun såklart:
"Är det något som du vill berätta för mig?"
Fortsatt tystnad. Sedan med en axelryckning svarar han:
"Nej. Jag bara undrade."

Ni kan tro att Bosse fick sig ett samtal från sin fru så snart min kollegas son hade gått hem...

Så det kan bli....

3 kommentarer:

  1. Hahaha so true....If you want to feel good about your own life...just watch Jerry Springer.

    SvaraRadera
  2. Visas Jerry Springer fortfarande i USA? Otroligt! :)

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)