torsdag 16 februari 2012

Om....

Något av det mest dumma man kan göra är att älta saker som hänt och beslut som tagits och köra om det i huvudet med "om jag bara sagt/gjort så istället" eller "om detta inte hade hänt, tänk så annorlunda det och det skulle ha varit...".

Saker kan inte göras ogjort. Ord kan inte tas tillbaka.

Men OM jag kunde göra en enda ändring i mitt liv, så skulle det vara att ändra min pappas alltför tidiga bortgång.
Igår skulle han ha fyllt 75 år. Och imorgon har han varit död i 25 år.

Ska inte bli känslosam eller så, men hittade en sak som jag skrev precis efter att pappa hade gått bort. Skrev rätt mycket på den tiden (i tonåren), men har kastat det mesta i diverse flyttar.
Den här är inte det bästa jag skrev, nödrim syns tydligt, men den finns i alla fall kvar.

Once in a while
I stop and I smile
and think about the times we´ve shared
If something goes wrong
won´t be there alone
because I know that you are there

Once in a while
I think of your smile
and all the memories we´ve known
They´re not gonna end
I´m telling you friend
Neither one of us could ever be alone

Once in a while
though it´s not my style
I wonder what my life will be without you.
I only get through
because you taught me to
and there´s no way I could doubt you

Once in a while
I sit and I smile
and think of all the things before me:
the good and the bad
the happy and the sad

And when I think of you again
it will be more than just
once in a while

Om....

9 kommentarer:

  1. Inte känslosam? Jag är i alla fall våt om kinderna.
    Stor kram min vän!

    SvaraRadera
  2. Så fina ord till din finaste pappa...kram

    SvaraRadera
  3. Beautifully written and from the heart. You are very talented with the pen. He would be proud.

    SvaraRadera
  4. Tack alla sötisar! Kramar i massor tillbaka! :)

    SvaraRadera
  5. Mary - så fint skrivet!
    Och kakan! Hur kunde ag glömma att lägga ut receptet?
    Fixar det senare idag :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)