måndag 6 februari 2012

Jag - en 90-årig tant?

Jag vet inte varför, men jag har (tydligen) en viss förkärlek för att slänga in ett talesätt (eller ska vi kalla det visdomsord) alltsom oftast när jag vill förtydliga något. Allt från "Även solen har sina fläckar" och "Sälj inte skinnet förrän björnen är skjuten" till "Små sår och fattiga vänner ska man inte ringakta". Och allting däremellan.
Har inte tänkt på det själv egentligen förrän en av mina kollegor skrattande (på ett vänligt sätt, inget hånskratt) påpekade det, så jag vet inte om det är något som jag lagt mig till med på senare tid eller om jag har gjort det länge. Kan dock tänka mig att det inte är något nytillkommet, utan jag har bara inte blivit uppmärksammad på det tidigare.
För att belysa det hela så såg att jag hade avslutat förra inlägget med "Rom byggdes inte på en dag".

Det är 90-åriga tanter och jag :)

4 kommentarer:

  1. Har också kollegor som inte förstår vad jag menar när jag säger olika saker , hmmm börjar vi bli gamla Maria ? NEJJJJJ

    SvaraRadera
  2. Kan vara så att vi är den sista generationen som
    forfarande kan o minns ordspråk...
    Hur många yngre vet ens vad det betyder??
    Jag tycker att du ska fortsätta vara en stolt o glad
    snart 90-åring!!??!!Nej nu missuppfattade jag nog
    tants ålder..haha!!

    SvaraRadera
  3. Vill minnas at du gjort det så länge jag känt dig och det är ju mer än halva din ålder! ;)

    SvaraRadera
  4. Tant inser att tant är gammal. Men fortfarande rätt vital i sinnet :)

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)