söndag 5 februari 2012

Dagens egoklapp på axeln

Jag är ingen sportig person - mest av ohejdad vana.

Eftersom jag har en tendens att gå all-in när jag kör igång med något nytt, så har jag helt enligt detta koncept gått från 0 till 200 på kort tid. Från att ha tränat once in a while, ibland med någon månads mellanrum, så har jag på en vecka tränat 7 pass redan! Ett pass för mig är antingen en timmes styrketräning på gymmet eller en timme på crosstrainern. Promenader är inte inräknat. Jo jag vet, intresseklubben antecknar :)
Men ändå. Fatta. Sju träningspass på en vecka. Av mig! Och veckan är inte slut ännu. Finns fortfarande tid för ytterligare en timme på crosstrainern. Vecka ett på mitt nya träningsliv har med andra ord avlöpt mer än väl.

Att jag tidigare idag satt och tryckte i mig Nutella när jag kom hem från gymmet kan jag ju tala tyst om. Nu var det träningen som skulle highlightas och inte min kost. Och Rom byggdes inte på en dag...

13 kommentarer:

  1. härligt! och har man varit så duktig kan du väl med gott samvete klämma nutella! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag försöker intala mig det i alla fall :)

      Radera
  2. En timme i crosstrainern borde räknas som tre pass !!
    Det är en dödsmaskin och jag kör bara tjugo minuter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar hur du tänker att det borde räknas som tre pass. Gillar det riktigt mycket! :)

      Radera
  3. Underbart härligt , man känner sig så nyttig ! ( inte efter nutellan då menar jag ) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mig inte nyttig efter Nutellan. Men väldigt tillfreds med livet. Choklad har den inverkan på mig :)

      Radera
  4. Men gud vad du ligger i...duktig,så duktig!!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! Nu fortsätter vi likadant nästa vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jahwol mein führer! ;)(Som du märker på stavningen så läste jag franska o italienska i skolan. Inte tyska)

      Radera
  6. Jag är likadan och man bara måste dela med sig av hur duktig man är ;)
    Kramen

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)