fredag 10 februari 2012

Att ha karaktär

Det är viktigt att ha karaktär (det är en annan sak att vara en karaktär, men det går jag inte in på nu).

Karaktär har jag. INTE. Åtminstone inte när det gäller att hålla en medelväg i kostintagandet.
Där har jag verkligen en allt-eller-inget-karaktär.

Funkar superbra för mig att gå på Cambridgekur i fem-sex veckor och då verkligen inte äta en tugga mat, utan bara shaker tre gånger om dagen och en massa vatten (nåja, lite Coca Zero för att hålla koffeinhalten i balans). När jag är mitt i det så fattar jag inte, och då menar jag fattar verkligen inte, hur jag kan tycka att det är svårt att avstå från choklad och vin och allmänt småätande. Antagligen är jag hög på endorfiner som lösgörs från fettet som bara rinner av min kropp. Eller nåt sånt.

När jag sedan börjar äta igen så försöker jag vara nyttig och medelmåttig. Men det är ju så gott med lite vin till maten. Och blir det för mycket vin till maten så är det ju så gott med extra fet mat (läs dippa eller choklad). Och då blir jag så trött på mig själv.

Men nu jä..lar! Nu har jag ju kommit igång med träningen. Visst är det väl okej med lite vin eller skumpa då? Visst är det? Visst? Visst? Och kanske liiiiite Nutella?

Nej, va fasen!? Snart dags för en detoxkur med Cambridge igen kanske? Jag brukar få sjuuuukt mycket energi då med, och det är ju perfekt för då kan jag träna ännu mer!
Värt att tänka på. Ska bara höra med Mein-tränings-Führer Jess vad hon anser. Typiskt att hon kommer att välja gyllene medelväg som bästa alternativ. Så pretto liksom... ;)

11 kommentarer:

  1. Jag förstår allt du tala om. Funderar på samma.

    SvaraRadera
  2. Lagom är ju som vanligt bäst.
    Svårt fall,men jag tror du känner dig själv väl alltså
    blir det rätt beslut.
    Haha ..har du en P.T?Vad lyxigt...
    Själv har jag tagit till mig att äta tre gånger om dagen
    o ta två frukter o te o knäcke på kvällen...
    Faktiskt minskar sötsuget efter en kopp te...
    Trevlig helg Mary!!
    Trevlig helg Mery!!!

    SvaraRadera
  3. Haha vad kul att det kom dubbelt o olik stavat på slutet
    Nu känner jag mig som lill- killen i "The Middle"..haha!!

    SvaraRadera
  4. Okej jag vet inte vad jag ska börja med först!
    Scott: Tycker du också att jag är en träninghitler? Va? va? Eller pretto?
    Jess anser annars att den där Käjmbrich metoden inte är bra för då ska man tydligen inte träna, vad är det liksom?
    Vi träna Mary, basta! Håll dig ifrån nutellaburken! ;)
    puss

    SvaraRadera
  5. Scott: javisst är Jess både träningshitler och pretto :)
    J Valley: jag har svårt för det här med mellanmål. Hinner inte med det. Med resultatet att blodsockret är i botten. Lagom smart, jag vet. Jag är en Merry Mary så det var väl lite kul :)
    Jess: jag VISSTE att du skulle se det så. Förrestern heter det tränar (med R på slutet) - du är utbildad svensklärare - Skärpning :) Puss gumman - löööööve jöööö

    SvaraRadera
  6. Jag är likadan. Förstår inte hur jag tuggat till mig övervikten, när jag är mitt uppe i min bantning. Jag tycker iaf att det är OK att ta ett glas vin när man tränat, det är precis vad jag gör just nu ;)

    SvaraRadera
  7. Måste klipp mina naglar, missar bokstäve över allt...;)

    SvaraRadera
  8. Hej Mary! Riktigt roligt att läsa din blogg, man blir gla :D lägger till dej i min följelista :) ...o du föresten, de e väl därför vi tränar för att vi SKA kunna dricka vin o äta annat gott? lr har ja missuppfattat det alldeles??

    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de vänliga orden. Och visst är det därför som jag tränar :)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)