söndag 29 januari 2012

Träning

I de flesta fall är jag supertänd i början av ett projekt, men tappar sugen efter ett tag. Träning är ett sådant fall.
Mina ursäkter för att inte träna är många och för det mesta ganska... eeh... solklara bortförklaringar och efterhandskonstruktioner. Dock är det ju nytt år och då ska jag, precis som en hel del andra lättlurade människor, börja ett nytt sundare liv. I alla fall under kvartal ett.
Vi kan väl säga som så; jag har under årens lopp haft gymkort som varit svindyra om man slår ut årskostnaden på det antal gånger som jag varit där. Inte ovanligt - jag vet.
Jag har en gammal väninna  (J) som är likadan (nu är hon ju verkligen inte gammal eftersom vi är lika gamla, men gammal i benämningen att vi har varit kompisar sedan första dagen i samma klass på gymnasiet, vilket var för 20+ år sedan). Hur som helst har vi slagit våra kloka huvuden ihop och kommit på att vi måste ha någon som förväntar sig att vi ska träna ihop och som man inte vill göra besviken. Nu hade jag förra året ett bröllop där jag var en av huvudpersonerna och därför ville se lite bättre ut än vanligt och var därför extra motiverad. Första halvan av året vill säga. Sedan försvann gymmets dragningskraft på mig. Och så var det det här med nyhetens behag. Puts väck.
Men nu är det nytt år och nya tag. Jag och J var och styrketränade idag. Kom sedan hem till den nyinköpta värsting-crosstrainermaskinen som stod och väntade. Erkänner att jag blev lite tveksam när jag såg att det låg några skruvar och muttrar kvar efter makens ihopmontering, men han sa att de "hade blivit över". Hmmm.... Nåja, den höll medan jag crosstrainade mig igenom två avsnitt av Sex and the city. Känner mig jättepeppad att träna när jag kan göra det hemma och inte känna mig så tidspressad. Åtminstone säkert ett par veckor till. So far so good...

2 kommentarer:

  1. You go girl!
    Vi kämpar tillsammans!
    Jag ser verkligen fram emot att få läsa mer! Bilder kan vi ha en genomgång av sedan! Kanske jag får komma hem och se ett par avsnitt jag med? :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha en egen bloggcoach som är behjälplig med det tekniska :)
    Du vet att du alltid är välkommen hit! Kram

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)