söndag 29 januari 2012

Träning 2

Det finns för- och nackdelar med allt sägs det. Jag har (som tidigare nämnts) idag börjat träna på vår nya crosstrainer här hemma. Blev inspirerad av en mamma till min dotters kompis som har gått ner jättemycket genom att göra just detta. Har i december köpt hela Sex and the city-boxen eftersom jag inte har sett alla avsnitt och tycker att det blir ju utmärkt att slå samman dessa två aktiviteter.
Om du inte har sett Sex and the city, så kan jag upplysa om att det (som namnet antyder) innehåller en hel del mer eller mindre halv- eller helnakna sekvenser. Min dotter, nyss fyllda fem år, satt och beundrade (?) sin mammas träning samtidigt som hon kastade ett öga på tv:n. Efter ett tag utbrister hon: "det var hemskt vad de är kära hela tiden"."Mmmm, så är det. Gå in på ditt rum och lek istället."
Sonen hade en kompis över samtidigt och även de kollade in min träning. Kompisen frågar varför jag tränar och jag svarar något i stil med "för att må bättre och få snyggare rumpa". Tillsynes nöjd med svaret återgår han till sin lek. När jag är klar går han runt mig för att sedan fråga "alltså... hur lång tid tar det egentligen innan din rumpa blir snygg då?". Får nog be barnen leka utomhus i fortsättningen när jag ska träna...

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Skit du är riktigt på gång nu! :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha , det värsta är att barn är så ärliga ;) kram

    SvaraRadera
  3. Hej Mary! Tittar in på inrådan från Jess, och jag måste säga att du har en fin blogg. (Tänkte att du skulle börja vänja dig med "Fin blogg-kommentarer, en liten mjukstart, sådär ;-) )

    Hahaha! Härliga kommentarer från dom små raringarna :-)

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)