måndag 30 januari 2012

Så det kan bli - Barbie

Vet att denna är gammal, men då min dotter precis har fyllt år och hon är i värsta (?) Barbie-åldern kom jag att tänka på den:

En man stannar till vid en leksaksaffär för att köpa en födelsedagspresent till sin dotter.
Han frågar expediten:"Hur mycket kostar Barbiedockorna i skyltfönstret?"
Expediten svarar: "Vilken av dem menar du? Vi har:
      Shopping Barbie, 149 kr
Workout Barbie, 149 kr
Beach Barbie, 149 kr
Disco Barbie, 149 kr
Ballerina Barbie, 149 kr
Astronaut Barbie, 149 kr
Skater Barbie, 149 kr
och Frånskilda Barbie, 1995 kr."

Den förvånade fadern frågar:
"Varför kostar Frånskilda Barbie 1995 kr och de andra bara 149 kr?"
Den lätt irriterade expediten himlar med ögonen, suckar och svarar:
"Herrn... I frånskilda Barbie ingår även Kens bil, Kens hus, Kens båt, Kens möbler, Kens dator, en av Kens vänner och en söt liten nyckelring gjord av Kens testiklar."

Så det kan bli...

12 kommentarer:

  1. hehe :D
    kikar in från Jess och säger hej!
    kommer tillbaka :)
    och roligt att du började blogga!

    SvaraRadera
  2. Hahaha!
    Hittade hit via Jess, kommer med all säkerhet tillbaka! :)

    SvaraRadera
  3. Hehe, USA i ett nötskal det där med saftiga underhåll och sånt där. :)

    SvaraRadera
  4. Lyder Jess och kollar in här. Det ser bra ut tycker jag så jag kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Kul med Jess som gör så fin reklam åt dig:-) Å det inlägget gör ju att jag ångrar att jag inte är Barbie och lever i USA;-)

    SvaraRadera
  6. Underbart!!!!Hej på dig....kul att få läsa om dig o ditt liv.
    Jag ser fram emot detta...kram från din F.T kompis

    SvaraRadera
  7. Underbart!!!!Hej på dig....kul att få läsa om dig o ditt liv.
    Jag ser fram emot detta...kram från din F.T kompis

    SvaraRadera
  8. Kommer in via Jess och säger: hej!! :)
    Ser ut att bli en kul blogg och lås ut barnen när du tränar ;)

    SvaraRadera
  9. TACK till alla er som har kommenterat! Och stort tack till Jess för reklamen på din blogg. Tror att det fotot på mig du lagt upp där blir bra att ha även här :)
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Hahaha, underbar historia, så kul!!!!

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)