tisdag 31 januari 2012

Data och sånt

Satt och sa mindre vackra ord för mig själv när jag skulle klura ut hur jag skulle gå tillväga för att få besöksstatisken att fungera på bloggen. Då är det tur att min man är IT-tekniker och kan data och sånt. Verkar som om det funkar...

Vet att man inte alltid vill erkänna om man inte är riktigt haj på de ord som datafolket slänger sig med, så jag bifogar en kort ordlista som hjälp på traven:

Backup - Ligga på mage
DVD - Det var det
E-post - Långsammare än både A-post och B-post
Fildelning - en halv liter var
Laptop - mössa på same
Modem - motsats till ödem
SD-kort - Idolbild på Jimmy Åkesson
USB - Landet som kommer efter USA
Bluetooth - hos den som ätit blåbär
Gränssnitt - Knivslagsmål i Tornedalen
Hemsida - gavel på huset
Internminne - Anekdot från Kumla
Megahertz - Stor biluthyrningsfirma
Metataggar - fiskekrokar
Moderkort - Bild på lilla mamma
Plattskärm - när man suttit på kepsen

1 kommentar:

  1. Japp, det där förstår jag - klarspråk liksom, eller hur:-)

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)