onsdag 1 februari 2012

Att lägga in en stöt

En kompis var på badhuset med sin familj. När hon ska ta sats med benet över kanten för att svinga sig upp ur bassängen ropar hennes ena barn på henne, så hon kastar en blick över axeln och ser då inte sig för. Vi kan väl säga som så att hon träffade mannen som stod på bassängkanten väldigt olyckligt.
Han sjönk ner på knä medan han höll om sina ädlare delar. Hon utropar både generat och förskräckt:
"Oj! Herregúd! Förlåt!"
För att bättra på det hela kommer mannens flickvän/fru framrusande och fräser:
"Vad håller du på med? Lägg av att flirta med min karl!"
Ursäkta mig, men VAD? Flirta med? Hur tänker man då? Jag är ingen expert på raggning, men om man ska lägga in en stöt på någon så inte sjutton gör man väl det genom att stånga honom med full kraft i skrevet? Eller har jag missat något?
Äldsta barnet kommer fram och frågar förvånat sin mamma:
"Varför gjorde du så mamma? Känner du honom eller?"
Ja. Jo. För det är ju det vanligaste sättet att hälsa på någon som man känner.

Förtydligande: det var INTE jag som gjorde detta. JAG lägger inte heller in en stöt eller hälsar på någon - gäller både man som kvinna och känd som okänd - genom att stöta huvudet mellan benen på dem. Inte än i alla fall...

5 kommentarer:

  1. Hahaha, stackarn att vara gift med denna misstänksamma kvinna! :)

    SvaraRadera
  2. Hihihi, va tokigt det kan bli ;)

    SvaraRadera
  3. Haha Maria, skulle inte förvåna mig ;)

    SvaraRadera
  4. Super historia..haha!!Tur att inte nagellacket släppte från
    tå nageln...då hade det nästan kunnat mäta sig med
    läppstift på kragen..o då hade det varit flirt på hög nivå!!

    SvaraRadera
  5. Historien hade inte varit hälften så kul utan kvinnan.
    Vilken tigrinna !!! hahaha

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar :)